Cases

LEF!

Opdrachtgever Talentcoach
Locatie Rotterdam
Event LEF op de arbeidsmarkt
Opdracht Trainingsprogramma opzetten en totale uitvoer verzorgen

Het boostprogramma ‘Lef op de arbeidsmarkt’ helpt Rotterdammers met een afstand tot de arbeidsmarkt om zich authentiek en met zelfvertrouwen te presenteren. Tien deelnemers worden onder meer begeleid om een goede videopitch te maken en deze te presenteren aan publiek. Als “spin in het web” tussen trainers, talentcoaches en coachees is mijn taak een optimale verbinding tussen alle partijen te optimaliseren, zodat alle talenten duidelijk worden en aan bod kunnen komen.

SAIL with a Smile

Opdrachtgever SAIL Event Partners
Locatie Amsterdam
Event SAIL Amsterdam 2015
Opdracht Verkoop & organisatie van de zakelijke hospility arrangementen

Ik was mede verantwoordelijk voor de verkoop van de zakelijke arrangementen. Vervolgens moest er een goede verbinding gemaakt worden met de operationele activiteiten om er ook voor de klanten optimaal een succes van te maken. SAIL Amsterdam 2015 trok ruim 2,3 miljoen bezoekers en met de 50.000 zakelijke gasten; dit was een ongekend resultaat.

Nieuwe stroom voor de toekomst

Opdrachtgever SEE Tickets – Eventim NL
Locatie Hoofddorp
Event Divers
Opdracht Opzetten van een Afdeling Groepen als extra
verkoopkanaal

SEE wil naast de losse ticketverkoop ook groepsboekingen en aanvullende producten ontwikkelen en promoten. Veel research gedaan. Dit vraagt om een intensievere aanpak, waarbij de wensen van zowel de producent als groepsaanvrager op elkaar afgestemd moeten worden. Partijen op een goede manier verbinden is de start van een goede samenwerking om optimaal de verkoop te stimuleren.

Paralympics 2012 overweldigend

Opdrachtgever ATP Event Experts
Locatie Londen
Event Paralympics 2012
Opdracht Totale organisatie en productie, inclusief de coördinatie en organisatie van alle zakelijke en particuliere aanvragen vanuit Nederland

De interesse voor deze Spelen was overweldigend en de stadions zaten voller dan ooit. Nog nooit was dit evenement helemaal uitverkocht. Ik was verantwoordelijk voor dit bijzondere project; we verkochten ruim 3.600 entreekaarten, 848 overnachtingen en hadden een aantal corporate klanten met volledige dagprogramma’s; alles moest goed geregeld en gecoördineerd worden. De kijkcijfers van de NOS waren hoger dan verwacht en NOC*NSF waardeerde de brede aandacht vanuit de media enorm. Nederland kwam uit in 11 sporten met 91 atleten. In totaal heeft Nederland 39 medailles behaald en staan we op de tiende plaats van de ‘Medaille Ranking’. Het was fantastisch om dit met een relatief klein team allemaal te faciliteren en mogelijk te maken.

Bruggenbouwer

Opdrachtgever ATP Event Experts
Locatie Schiphol-Rijk
Event Divers
Opdracht Opzetten van hospitality-afdeling op entertainmentgebied

Naast alle sportactiviteiten was er vraag naar expertise op het gebied van hospitality op het vlak van entertainment. Ik maakte afspraken met diverse partijen en initieerde diverse samenwerkings-verbanden. Daarnaast bracht ik alle klantaanvragen en de onderliggende doelstellingen in kaart, zodat definitieve samenwerkingsverbanden gerealiseerd konden worden (o.a. Concert at Sea, Mojo Concerts, Festival Classique, KLM Open, Circuit Park Zandvoort).

Van kwetsbaar naar weer dienstbaar

Opdrachtgever ATP Event Experts
Locatie Beijing
Event Olympische Spelen 2008
Opdracht Onsite-management; efficiënt en snel het bestaande team ondersteunen als troubleshooter

Bij aanvang van het evenement bleek de werkdruk zo groot dat het team erg kwetsbaar was.
 Dit was de reden dat ik met spoed werd opgeroepen om het team te gaan ondersteunen en op verschillende
 onderdelen bij te springen. Door mijn brede ervaring en efficiënte manier van werken kon ik direct aan de slag. De kunst was om – in alle hectiek – in te schatten waar de nood het hoogst was, niet te verzanden in details, maar het gehele proces goed in de gaten te houden.
 Een fantastisch opdracht om vanuit de menselijke kant te bekijken waar de grootste druk is 
en de meeste weerstand zit. De kunst is om rustig te blijven en vanuit compassie hulp te bieden om er vervolgens samen goed uit te komen en de mensen die het moeten doen weer optimaal te motiveren. Het resultaat was dat al snel iedereen weer ruimte kreeg en met plezier verder aan de slag ging.

Meebewegen met de actualiteit

Opdrachtgever AD Nieuwsmedia
Locatie Rotterdam
Event Sparen voor 20-delige boekencollectie
Opdracht Totale actie van A tot Z neerzetten en alle kansen benutten om meer abonnees te werven

Een veelomvattende actie. Ik zette de totale campagne uit, maakte een keuze voor de boeken, maakte afspraken met de uitgeverijen, verbond de betrokken retail-organisaties, coördineerde de DM – TV – radiocampagne en de actie via de website. Ik coördineerde de transport- en budgetbewaking en alle andere acties die het project tot een succes maakten. Het was de grootste actie ooit; het boek van Harry Mulisch kwam een week na zijn overlijden uit. Er was dus veel vraag naar zijn werk. Het maakte bijzonder om klanten van dit mooie boek te kunnen voorzien. De Aanslag was helemaal uitverkocht en door de productie bij te sturen hebben we ruim 1.000 extra klanten dit boek kunnen leveren.

Alle hens aan dek

Opdrachtgever ATP, The Advanced Travel Partner
Locatie Rotterdam
Event Volvo Ocean Race – stop-over
Opdracht Onsite-management en tourleader; efficiënt en snel het bestaande team aanvullen om programma’s soepel en succesvol te laten verlopen

Dit event pakte groter en hectischer uit dan verwacht, onder andere doordat de weersomstandigheden drastisch veranderden. Hierdoor moest de totale programmering worden omgezet. Onder het motto ‘Alle hens aan dek’ ondersteunde ik het project zowel op locatie als op kantoor. Wat er ook gebeurt: de klant blijft centraal staan.

Shop till you drop

Opdrachtgever Staatsloterij
Locatie Amsterdam
Event 5 minuten gratis winkelen in de Bijenkorf
Opdracht Totale productie en uitvoering van het event en zorgen voor
alle communicatie met winnaars plus de marketinguitingen
voor optimaal rendement

Voor deze prijs maakte ik afspraken met de Bijenkorf en werkte ik het logistiek plan uit. In kaart brengen wat wel/niet mocht en wat de beste timing is voor de winnaars om te winkelen als de winkel gesloten is voor gasten. Ik verzorgde de communicatie met de winnaars, stemde de details van het event af met Hotel Krasnapolsky voor de centrale ontvangst van de winnaars en tevens fungeerde deze locatie als centrale verzamelplaats als iemand even tot rust wilde komen; tenslotte je wint zo’n prijs niet iedere dag! Op de dag zelf stuurde ik de hostesses aan die de winnaars hielpen om maximaal resultaat te behalen voor de winnaars. Verder briefte ik de TV-ploeg en de notaris voordat de mensen met de winkelwagentjes aan de start stonden.

Acrobatische toeren

Opdrachtgever Staatsloterij
Locatie Amsterdam
Event Cirque du Soleil – Alegria
Opdracht Optimale invulling en uitbouw van het sponsorship en de productie uitkoop event

Invulling vanuit sponsorship verzorgen, zowel intern als extern. Doelstelling goed bewaken, goede afstemming overige sponsoren en optimaal doorvertalen. Staatsloterij had 1 hele show ter beschikking om optimaal in te zetten voor acties. Strategie en doelstelling van de avond bepalen en verder verzorgen van uitnodigingstraject, communicatie en begeleiding op de avond zelf.

Feest voor de winnaars

Opdrachtgever Staatsloterij
Locatie Rio de Janeiro
Event Winnaarsreis RIO: speciale prijs ter gelegenheid van het
275-jarig bestaan van de loterij
Opdracht Totale productie/organisatie van het project (van A tot Z) en benutten van alle kansen op marketinggebied en zichtbaarheid in media en op televisie

Klanten van de Staatsloterij konden vanwege 275-jarig bestaan een unieke prijs winnen. Namelijk een reis naar het grootste feest van de wereld: het wereldberoemde carnaval in Rio de Janeiro.
Ik stelde het programma samen en zorgde voor de inkoop van de verschillende reisonderdelen, vluchten, hotel, restaurants e.d. Ik verzorgde de communicatie met de winnaars, was verantwoordelijk voor uiteenlopende marketinggerelateerde zaken ; zoals afstemmen DM, radio, TV en communicatie op de winkelvloer en tijdens de reis voor de begeleiding en de aansturing van andere reisleiders. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de algehele communicatie, en zorgde dat het visuele aspect van dit bijzondere festijn goed tot zijn recht kwam door de televisieploegen en de fotograaf.

Voetjes van de vloer

Opdrachtgever Staatsloterij
Locatie Diverse locaties in Nederland
Event Staatsloterij Muziekland (tv-programma)
Opdracht Deelproductie: doorvertaling van marketingactiviteiten, vergroten van het klantbereik door persoonlijk contact, wervingsacties en inzet en follow-up media op locatie

Gedurende de zomer organiseerden we grote muziekproducties op verschillende locaties door heel Nederland. Ik ondersteunde de productie van de events, bewaakte het gehele project, zorgde ervoor dat de merkwaarde werd doorvertaald van algemene campagne naar de uitzending, op de dag dat de mailing op de mat zou vallen of de abri’s in het straatbeeld dan was dit ook zichtbaar op TV en bestede de presentator hier extra aandacht aan. Daarnaast stuurde ik het wervingsteam aan, om optimaal resultaat te behalen.

Voetjes in het zand

Opdrachtgever Staatsloterij
Locatie Aruba
Event Beach VoetVolley
Opdracht Deelproductie: doorvertalen marketingactiviteiten, follow-up en begeleiding media

Hier heb ik verschillende productionele en marketinggerelateerde taken uitgevoerd. Naast de maandelijkse tv-show werden er ook veel deelprogramma’s opgenomen met aparte items op verschillende locaties. Ik fungeerde als troubleshooter en sprong in waar nodig. In zo’n functie komen een aantal karaktereigenschappen naar boven: helikoperview en zorg voor de ander. In de tropische warmte en de hectiek rondom de wedstrijd hield ik overzicht en zorgde ik ervoor dat iedereen goed kon functioneren. Soms was dat alleen al door glazen water uit te delen in deze warmte.
Het was een hectisch project en ik heb veel losse eindjes opgepakt. Waar ik werk, uitdagingen en kansen zag, ben ik ingesprongen en bood ik de helpende hand waar nodig. Daarnaast zijn alle marketingacties goed verwerkt in de verschillende opnamen en heb ik de fotograaf en pers aangestuurd.